mandag den 4. juni 2012

Små stenalderboller



Jeg faldt over opskriften på politikkens hjemmeside, og måtte bare prøve at bage restaurant Kong Hans Kælders stenalderbrød. Brødet består af kerner og nødder og intet mel!
Opskriften er utrolig nem, og da de ikke skal hæve, går der ikke lang tid før, at de står i ovnen og bager.
Jeg har bagt stenalderbrødet i små silikonemuffinsforme. Størrelsen synes jeg var rigtig god, da man ikke kan spise store mængder af disse lækre boller, som er fyldt med mange, men gode, fedtstoffer.
Jeg er yderst tilfreds med resultatet, og de er vildt lækre at have med i skole som et mellemmåltid. 



Her får i opskriften: (Jeg lavede halv portion af denne, og der blev ca. til 10 små stenaldermuffins. 


100g. græskarkerner
100 g solsikkekerner
100 g. Mandler
100 g. valnødder
100 g. Sesamfrø
100g. hørfrø
5 æg
1 dl. Olie
2 tsk. Salt


- Det hele blandes sammen og puttes i forme. 
- Bages i ca. 1 time ved 160 grader.










1 kommentar:

  1. Kan man erstatte valnødder med noget andet?

    SvarSlet