torsdag den 13. februar 2014

Simple mini chokomuffins



Jeg havde virkelig brug for en overspringshandling, da jeg sad og læste biokemi i går. At bage kage er altid en god en : )
Jeg gad dog ikke ud at handle, så måtte finde på noget lækkert ud fra det jeg allerede havde i skabene. Det blev til de her mini chokomuffins, som er nogle små lækre energibomber. Lige hvad man har brug for, når læsningen er ved at slå en ihjel ; ) 


Ingredienser: 
  • 100 g smør
  • 2 æg
  • 3 dl sukker
  • 1 spsk vaniljesukker
  • hakkede valnødder. Mængden bestemmer man selv. 
  • 2,5 dl mel
  • Lidt salt
  • ca. 4-5 spsk kakao
  • En lille smule bagepulver

Fremgangsmåde: 
Smøret smeltes. Sukker og æg piskes luftige, og herefter røres smør sammen med æggemassen. Tag en ny skål og bland de tørre ingredienser sammen. Vend nu de tørre ingredienser med æggemassen. Dernæst skal dejen i en slag form. Jeg brugte mini muffinform, da kagerne er nogle energibomber, så synes ikke de skal være for store. Bagte kagerne i ca 25 min ved 200 grader. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar