lørdag den 23. august 2014

Rugbrødsmysli


Jeg elsker mysli og kommer gerne rigtig meget på min A38, skyr yoghurt eller hvad jeg nu lige har. Gerne så meget, at det både er dyrt og i nogle tilfælde lidt usundt. 

Jeg havde et rugbrød i sidste uge, som jeg vidste jeg ikke kunne nå at spise. Så det blev til denne mysli, som var forbavsende lækker.

Opskrift

Rugbrød
Kerner (jeg brugte bare nogle hørfrø)
Havregryn
Mandler
Vaniljesukker

Fremgangsmåde
Brugte en minihakker til at hakke rugbrødet groft, da jeg godt kan lide store knasende stykker. Rugbrødet blandes med vaniljesukker og fordeles på en bradepande med bagepapir. Dernæst hakkede jeg kerner og til sidst mandler groft. Dette hældte jeg over rugbrødet. Til sidst hældte jeg lidt havregryn over.
Dette bagte jeg indtil rugbrødene var knasende og mandlerne var ristede. Kan ikke huske hvilken temperatur jeg bagte dem ved eller i hvor lang tid, men prøv dig frem ;)
Da min mysli var kold, blandede jeg lidt rosiner i.

Det er en nem måde at lave noget mysli/drys på, og man kan selv være opfindsom og bruge andre ingredienser, alt efter hvad man bedst kan lide.    







Ingen kommentarer:

Send en kommentar