torsdag den 24. januar 2013

Havrekiks

I dag kom jeg i tanke om, at jeg gerne ville bage kiks. Tænkte at de ikke skulle være for usunde, så jeg har eksperimenteret lidt. 
Kiks er gode, når man er en lille smule sulten, eller hvis man (lige som mig) ofte trænger til noget sammen sin kaffe.

Opskriften er uden mål, så man må prøve sig frem. : )

Ingredienser: 


  • En god slat Havregryn
  • Lidt rugmel, omkring 1 dl. 
  • 1/2 tsk. natron
  • 1/2 salt 
  • 1 spk. smør
  • 1 spk. brun farin ( Man kan søde dem efter smag ) 
  • Nogle blandede kerner, alt efter hvad man har. (Jeg brigte sesam og hørfrø)
  • Kogende vand. 
Bland alle ingredienser undetaget vand i røremaskinen. Tilsæt så den kogende vand lidt af gangen, indetil at den har den rette konsistens. Rul dejen ud mellem 2 stykker bagepapir. Man kan stikke kiksene ud med en udstikker eller et glas.
Bages ved 200 grader i ca. 15-20 min. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar