torsdag den 17. januar 2013

Kanelsnurrer



En god overspringshandling midt i eksamenslæsningen.
Her den anden dag bagte jeg en stor portion kanalsnurrer, som jeg kan hygge mig med her i eksamenslæsningen.
Jeg frøs mange af dem, for så kan man lige tage en op, når man trænger til lidt lækkert. (men pas på hvis du rister kanelsnurren på en brødrister, den bliver hurtig lidt brændt. Kan ses på billedet; ) )

Ingredienser: ( ca. 20 stk)

Bolledejen:

  • 50 g gær
  • 4 dl lunken mælk
  • 2 æg
  • 100 g sukker
  • ca. 800-900 g hvedemel. (blandede lidt rugmel i også)
  • 50 blødt smør
Gær røres ud i mælken. Dernæst tilsættes æg og sukker.
Melet tilsætter man lidt af gangen. Smørret skæres ud i små stykker og kommes i dejen. Det hele æltes godt sammen. Jeg brugte min røremaskine, som bare gør livet nemmere.
Lad dejen hæve i 20 min. 

Remonce:
  • 200 g blødt smør
  • 200 g brun farin
  • 3 spsk kanel 
Rul bolledejen ud til en stor firkant. Smør den med remoncen.
Nu bliver det lidt svært at forklare, men fold dejen 1/3 ind, og den anden 1/3 over. Nu ruller man denne flade pølse lidt ud, og så skærer man nogle strimler, som man snurrer. Du kan søge på youtube, hvis du vil se hvordan man gør. : ) Men det er meget nemt, når man først lige har lært det. 

De skal nu hæve i mindst 30 min. 
Bages ved 200 grader i ca. 15 min. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar