torsdag den 31. januar 2013

Myslibarer


Sidst jeg prøvede at lave myslibarer var jeg ikke helt tilfreds. Så nu prøver jeg igen med nogle helt andre ingredienser. Den største forskel er, at jeg sidst brugte honning for at binde det hele sammen, men denne gang prøvede jeg at bruge kondenseret mælk. - Jeg købte det i Super Brugsen fra mærket Nestlé. Kondenseret mælk består kun af inddampet mælk og sukker.
Ingredienserne kan man nemt variere efter eget ønske og præferencer. Jeg brugte selv de ingredienser som jeg allerede havde liggende i skufferne, og det var derfor kun den kondenserede mælk, at jeg skulle ud at lede efter. 

Ingredienser: 
  • 1 dåse kondenseret mælk. (ca. 400 g)
  • 250 g havregryn
  • 40 g solsikkekerner
  • 40 g sesam
  • 70 g kokosmel
  • 40 g perlespelt
  • 100 g tranebær
  • 70 g hakkede mandler

Fremgangsmåden:

Den kondenserede mælk opvarmes i en gryde. I en anden skål blandes alle de andre ingredienser, som så blandes sammen med den kondenserede mælk. De to ting blandes godt under varmen.
Dernæst hældes massen over i en bradepande med bagepapir, og spredes ud. Myslibarerne bages nu ved 125 grader i ca. 1 time.
Når de er færdige og afkølet en smule, skæres de ud i ønskede stykker og lækkes til afkøling på en rist. 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar