tirsdag den 4. december 2012

Yndlings Mysli



Min morgenmad består ofte af A38 med mysli. Jeg bliver bare så tit skuffet over de typer af mysli, man kan købe. Jeg har dog en yndlings fra urtekram med dadler, men synes den er lidt dyr. Derfor tænkte jeg, at jeg ville lave min egen version, så der er alt det i jeg elsker og så den ikke kun indeholder 3 nødder i alt.
Da jeg lavede julekugler med dadler i går, havde jeg nogle stykker i overskud, så de kan jo puttes i min mysli for at give lidt sødme. 


Jeg puttede bare en lidt tilfældig mængde af ingredienser i, så i får kun at vide hvilke ingredienser jeg har brugt og ikke mængdemål. 

Ingredienser: 

  • dadler
  • hasselnødder
  • mandler
  • speltflakes
  • havregryn
  • kokos
  • lidt rosiner 
  • lidt forskellige kerner. 


Fremgangsmåde. 
Jeg hakkede dadlerne sammen med lidt nødder ( så det kunne køre rundt) i en minihakker. Resten af nødderne ristede jeg lidt på en pande, og ristede også havregrynene lidt. Ellers er det bare at blande alle ingredienser sammen. Det er kun fantasien der sætter grænser, så bare i med dine yndlingsingredienser. Da min mysli både indeholder dadler, rosiner og en stor mængder nødder, er det ikke en mysli, man skal spise i store mængder.
- Hellere lidt men godt ; ) 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar